Salgs- og leveringsbetingelser for køb hos:

GENDA negle & vipper

MAGENDA CVR-nr.: 25660641
Granly allé 49
6710 Esbjerg V.
Email:  salg@genda.dk

BANK: Danske Bank

Bankkonto: 3445 0011228372

I gennem MAGENDA drives webshoppen GENDA negle & vipper. Selve webshoppen er placeret på domaine dinenegle.dk. Der linkes også til denne webshop fra domainerne: genda.dk, negleogvipper.dk, negleogvipper.eu.

Dine rettigheder

Dit køb hos GENDA negle & vipper er altid omfattet den til hver en tid gældende købelov for nethandel / køb på nettet i en dansk webshop. Du vil her kunne læse mere om dine rettigheder som køber og hvordan du skal forholde dig hvis du:

  • Fortryder hele dit køb og vil gøre brug af din fortrydelsesret
  • Fortryder dele af dit køb
  • Ønsker at ombytte en eller flere varer
  • Ønsker at reklamere og gøre brug af reklamationsretten

Afgivelse af ordre og ordrebekræftelse:

Selve afgivelsen af en ordre via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. Der er alene tale om en elektronisk kvittering for modtagelse af din ordre. Vi har derfor mulighed for at annullere din ordre, som følge af trykfejl, tekniske problemer, leveringssvigt, trykfejl (i webshoppen) og lignende situationer. Bindende ordrebekræftelse/faktura sendes til dig, på den e-mail du har angivet ved bestilling, når vi har behandlet din ordre. Denne e-mail vil være betegnet med information om, at din bestilling bliver pakket og efterfølgende modtager du en e-mail med beskeden om, at din ordre er afsendt.

Fejl i kontaktinformationer

Ved afgivelse af ordre i webshoppen, skal du angive kontaktoplysninger og hvor forsendelsen skal sendes til. Det er dit ansvar at disse informationer er korrekte. Hvis du har angivet forkerte informationer, og din ordre derfor sendes til forkert adresse og efterfølgende returneres, kan du blive afkrævet, at skulle hæfte for forsendelsesomkostningerne og altså kun refunderes beløbet for købet af varen/varerne. Hvis du har angivet forkerte kontaktoplysninger og derfor ikke modtager information om afhentning og udleveringssted fra transportøren, og forsendelsen efterfølgende returneres, kan du blive afkrævet, at skulle hæfte for forsendelsesomkostningerne og kun refunderes beløbet for købet af varen/varerne.

Priser på varerne i webshoppen

Alle priser i webshoppen er inkl. dansk moms. Der tages forbehold for tryk- og prisfejl i webshoppen. I webshoppen angive både prisen med moms og uden moms. 

Betaling og betalingsmetoder

Al betaling sker kontant via den til en hver tid anvendte betalingsgateway, hvor betalingen sker med kort, MobilePay eller PayPal. Når du foretager en betaling, sker det igennem Quickpay (betalingsvindue) og Clearhouse (betalingsgateway). Ved betaling reserverer Clearhouse beløbet på din konto. Når vi afsender varen trækkes beløbet fra din konto. Vi bruger en godkendt betalingsserver, der krypterer alle dine kortoplysninger med SSL (Secure Socket Layer) protokol. Det betyder, at vi og andre ikke kan aflæse dine informationer. Du kan betale med VISA, MastarCard, MobilePay og PayPal. 

Hvis vi ikke kan levere alle varerne i din bestilling

Vi bestræber os på at lagerbeholdningen altid stemmer. De varer du bestiller, er derfor lagervarer. Hvis det skulle ske, at vi ikke kan levere hele, eller dele af din bestilling, kontakter vi dig. Du vil da have muligheden for at afbestille/fortryde din bestilling, eller fastholde din bestilling, dog med undtagelse af den/de varer som evt. ikke kan leveres. Prisdifferencen vil du få refunderet. Refunderinger sker til det kort, som du anvendte ved købet.

Forsendelse

Alle ordre fremsendes med den fragtfører/transportør som du har valgt ved afgivelse af ordre. Når vi har afsendt varerne, vil du modtage en advisering på e-mail og/eller sms direkte fra fragtfører med information om tracking, levering og afhentning. Disse oplysninger sendes på det telefonnummer og/eller e-mailadresse du har angivet ved bestilling. Det er dit ansvar, at disse oplysninger er korrekte. Alle ordre fremsendes som pakker.

Afbestilling/annullering af køb:

Hvis du efter afgivelse af din ordre fortryder dit køb, skal du straks kontakte os via e-mail. En annullering vil dog kun kunne foretages indtil varerne afsendes. Da varerne typisk afsendes samme dag, hvis du bestiller inden kl. 15.00, bør du kontakte os med det samme. En afbestilling eller annullering efter at varerne er afsendt, må betragtes som en fortrydelse af købet. Læs mere om dette under fortrydelse af køb. 

Levering og forsendelse

Vi bestræber os på, at bestillinger foretaget inden kl. 15 på hverdage, afsende samme dag. Leveringstiderne afhænger helt og holdet af transportøren - her PostNord. Alle ordre afsendes som pakker og er derfor trackbare. Leveringstiden er som udgangspunkt 1-4 dage dog med forbehold for uforudsete påvirkninger. PostNord kan ikke forventes at behandle indleverede pakker i weekenden. Hvis vi modtager din bestillig efter fredag kl.15:00 eller i weekenden, indleveres ordren først til PostNord mandag. 

Hvis du ikke når at afhente din pakke

Hvis en bestilling ikke afhentes bliver den returneret til os. Hvis dette sker behandles din bestilling som "fortrydelse af køb". Når vi modtager pakken retur, refunderes købet inklusiv evt. forsendelsesomkostninger, til det kort, som du brugte ved købet. Vi sender dig en email om, at vi har modtaget pakken retur, og har refunderet købet til dig.

Hvis din pakke bortkommer

Hvis en bestilling ikke kommer frem til dig, skal du skrive til os på: salg@genda.dk. Så kontakter vi PostNord for at forsøge at opspore pakken. Hvis det ikke lykkedes at opspore pakken, refunderes købet til dig. Beløbet refunderes på det kort, som du brugte ved betaling. Du refunderes hele købsbeløbet inkl. evt. forsendelsesomkostninger.

Fejl eller mangler i leveringen

Hvis der er fejl eller mangler i din levering, skal du sende os en mail på salg@genda.dk. Når mangler skyldes pakkefejl, tilbyder vi enten at sende den manglende vare, eller refundere beløbet for den manglende vare. Hvis manglen skyldes fejl i lagertal, refunderer vi allerede ved afsendelse pbeløbet for den manglende vare. Samtidig sender vi dig en mail, om at der et mangler i din levering, og at vi har refunderet beløbet til det kort, som du anvendte ved købet. Skulle du på baggrund af dette helt fortryde dit køb, behandles dette som en almindelig fortrydelse.

Reklamationsret

Som forbruger er dine køb omfattet af købelovens regler om 2 års reklamationsret. Reklamationsperioden løber fra den dato, hvor du afhenter din pakke. Konstaterer du en fejl eller mangel ved din ordre, eller ønsker du at reklamere over en vare, skal du kontakte os på e-mail salg@genda.dk. 

Hvis reklamationen er berettiget tilbyder vi refundering eller ombytning af varen/varerne. Dette betinger selvfølgelig, at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. En vare må under ingen omstændigheder tages i brug, før reklamationen er færdigbehandlet. Hvis reklamationen er berettiget, vil du modtage en returlabel så du uden omkostninger kan returnere varen til os. Vi vil bestræbe os på at behandle din reklamation, så hurtigt som muligt. Hvis det er aftalt, at beløbet skal refunderes, refunderes beløbet til det kort, som du anvendte ved købet. Hvis varen der returneres udgør hele ordren, refunderes også evt. forsendelsesomkostninger.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til GENDA.dk på e-mail: salg@genda.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby, via www.forbrug.dk.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal som privatperson reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen sendes til:
GENDA
VCR-nr.: 25660641
Granly allé 49
6710 Esbjerg V.Danmark

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Fortrydelsesret

Du har ret til at fortryde dit køb i 14 dage efter at du har modtaget varen/varerne. Det gør du ved at sende os en e-mail på salg@genda.dk hvor du fortæller os, at du ønsker at fortryde dit køb. De 14 dage regnes fra du afhenter eller modtager din bestilling, til det tidspunkt, hvor du sender os en email, hvor du angiver, at du fortryder dit køb. Du behøver ikke forklare hvorfor.

Herefter sender vi dig en email med en returlabel til udprint. Du sætter returlabel på pakken og indleverer den hos PostNord. Husk at få en indleveringskvittering.

Efter du har meddelt os, at du fortryder dit køb og har modtaget returlabel, har du yderligere 14 dage til at afsende varen/varerne retur. Du refunderes først din betaling, når vi har modtager varen/varerne fra dig retur, eller hvis du på anden måde kan dokumentere, at du har sendt varen retur. 

Varens stand når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Du er således som køber berettiget til  at sende en brugt vare retur til os, hvorefter vi bestemmer gensalgsværdien med den evt. forringelse. Det beløb du kan få retur, er således værdien af varen efter brug. Hvis varen skønnes ikke at have nogen gensalgsværdi, kan du ikke få refunderet noget. Du skal huske at meddele os på e-mail, at du fortryder dit køb. Du skal også huske at gøre dette indenfor fortrydelsesfristen på 14 dage, regnet fra den dag du modtager eller afhenter bestillingen.

Det er ifølge købeloven netbutikken, der afgør værdiforringelsen, som baseres på forskellen mellem varens købspris, og den pris den erhvervsdrivende vil kunne videresælge varen for med den pågældende forringelse.

Du har naturligvis altid mulighed for at klage over denne vurdering. (se mere under klagemuligheder).

Det beløb du skal tilbagebetales, tilbagebetales straks, dog max. 2 bankdage efter, at vi har modtaget varen/varerne retur. Beløbet refunderes til det kort, som du brugte ved bestillingen.

Hvis du fortryder kun dele af dit køb

Du kan som udgangspunkt ikke kun fortryde dele af dit køb, med mindre det er aftalt med webshoppen. Vi forbeholder os ret til ikke at lade dig fortryde kun dele af købet. Hvis du fortryder dele af dit køb, skal du inden for den 14 dages fortrydelsesfrist meddele os det på e-mail. Hvis vi acceptere, at du fortryder kun dele af dit køb, aftales det, hvordan du skal forholde dig mht. returneringen. Ved fortrydelse af dele af et køb tilbagebetaler vi ikke de forsendelseomkostninger du havde i forbindelse med købet. Vi fremsender dig en returlabel så du omkostningsfrit kan returnere den vare, eller de varer, som du har fortrudt, at du har købt.

Hvis der aftales en ombytning afholdes forsendelsesomkostningerne af os. En evt. værdidifference af varen, eller varerne der ombyttes til, afregnes. Varen/varerne der returneres i forbindelse med fortrydelse af dele af et køb, er omfattet reglerne for returnering af ubrugte og brugte varer.

Du kan selvfølgelig, hvis webshoppen ikke godtager fortrydelse af dele af køb, efterfølgende vælge at fortryde hele dit køb og returnere alle varerne. Hvis alle varerne er intakte, og der ikke skønnes at være en værdiforringelse, refunderes du hele dit køb, også forsendelsesomkostninger. Hvis varen eller varerne er i en sådan stand, at de skønnes at have en værdiforringelse, fastsættes det beløb du kan få refunderet til det, webshoppen skønner er varens værdi. Se også ovenstående afsnit om tilbagebetaling af købsbeløb.

Du har naturligvis altid mulighed for at klage over denne vurdering. (se mere under klagemuligheder).

Følgende varer er i følge købeloven undtaget fortrydelsesretten

Levering af varer, som må antages, at blive forringet eller forældet hurtigt

Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Eksempelvis fødevarer, håndkøbsmedicin, helsekostprodukter, kosmetik mv. Udtrykket ”forsegling” omfatter også særlig emballage, som beskytter varen og tjener som sikkerhed for, at varen ikke har været åbnet

Levering af plomberede lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware, som forbrugeren har brudt plomberingen på

Gavekort

Du mister din fortrydelsesret, hvis;

Du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret

Der går længere tid end 14 dage inden du meddeler sælgeren at du fortryder. Datoen er regnet fra den dato hvor du modtager eller afhenter varen/varerne.

Returnering – hvordan sender du varen/varerne tilbage?

I forbindelse med returneringer af varer til os, sender vi dig en returlabel. Den sendes på mail. Du printer den ud, sætter på pakken og indleverer pakken hos PostNord. Husk at få en indleveringskvittering.

Hvis du benytter din fortrydelsesret og sender en vare retur til netbutikken, er det dig som forbruger, der bærer ansvaret. Går pakken i stykker under transporten eller bliver væk, er det altså dit ansvar. Derfor råder e-mærket forbrugerne til at pakke varen forsvarligt ind, inden man sender den retur til netbutikken.

Et godt råd kan være, at du gemmer den originale emballage indtil du er sikker på, om du vil beholde varen.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har modtaget returlabel fra os.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav. 

Klagemuligheder

Du har som forbruger mulighed for at klage.

Læs mere om dine muligheder for at klage her: http://www.forbrug.dk/Dine-klagemuligheder

Her kan du finde mere information om købeloven

På nedenstående links kan du læse mere om dine rettigheder som forbruger og køber via nethandel

Specielt ved køb af Gellak og andre kosmetikprodukter baseret på kemi

Flere af vores produkter er baseret på kemi, og derved forbundet med en risiko for fare eller en allergisk reaktion, hvis produkterne anvendes forkert. Under hver af disse produkter/produktgrupper er der angivet sikkerheds og risikobeskrivelser og en beskrivelse af hvilke forholdsregler der gælder for produktet. Produkterne inden for Gellak og neglelime er specielt henvendt til professionel brug, med den henvisning, at produkterne kan være allergifremkaldende ved forkert anvendelse. Med bekræftelse af disse handelsbetingelser, bekræfter du derfor samtidig, at du ved køb af disse produkter er bekendt med, at der er tale om professionelle produkter, som skal anvendes efter bestemte forskrifter og hensyn. Vi anbefaler, at du er i besiddelse af et passende neglekursus, eller på anden vis har den viden, som gør dig i stand til at kunne håndtere disse produkter på forsvarlig vis. Vi anbefaler også, at du downloader de tilhørende produktbeskrivelser som MSDS dokumenter etc,

Persondatapolitik

Når du foretager en bestilling accepterer du i denne sammenhæg disse handelsbetingelser og vores privatdata politik.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Disse oplysninger anvendes til at kunne levere din bestilling. Ved levering som pakke modtager du tracking- og afhentnings-oplysninger på sms og e-mail. Det er derfor vigtigt at du sikrer dig at disse oplysninger er korrekte.
 
Personoplysningerne registreres hos vores webhotel udbyder og opbevares efter gældende regler på området. Du kan læse mere om dette i vores politik om privatdata og information omkring GDPR håndteringen.
 
Den dataansvarlige hos GENDA er Palle Christensen.
 
Som registreret hos GENDA, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: salg@genda.dk.

Cookies

GENDA.dk bruger cookies til bl.a. at føre statistik om besøgende på sitet og målrette relevante annoncer til brugeren. Cookies bruges med det formål, at give dig som bruger den bedst mulige oplevelse. Du kan til enhver tid slette cookies i dine browserindstillinger eller blokere for, at der sættes cookies på din computer. Vær dog opmærksom på, at webshoppen muligvis ikke fungerer korrekt, eller brugeroplevelsen kan være forringet uden brug af cookies.

Tvister

For alle køb gælder de danske værnetingsregler.

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os på salg@genda.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen

Carl Jacobsensvej 35

2500 Valby

www.forbrug.dk

Her kan du finde mere information om købeloven

På nedenstående links kan du læse mere om dine rettigheder som forbruger og køber via nethandel

www.forbrug.dk

Her kan du læse mere om dine retttigheder som forbruger.

www.emaerket.dk

Her kan du læse mere om den nye forbrugeraftalelov og hvad den betyder for dig.

www.forbrugereuropa.dk

Her kan du læse mere om dine rettigheder når du handler på nettet i Europa.

https://www.retsinformation.dk

Her finder du den fulde lovtekst - forbrugeraftaleloven

Har du spørgsmål til os?

Er du i tvivl og har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

Du finder kontaktmulighed / direkte mail på www.genda.dk.

Du kan også skrive til salg@genda.dk


Handelsbetingelserne er senest opdateret den 10-10-2018

Produkt tilføjet ønskeliste
Product added to compare.
Vi anvender cookies. Ifølge GDPR lovgivningen oplyses og give samtykke til dette.
Med "OK" bekræfter du, at du er informeret og indforstået med, at vi anvender cookies.